Czym jest Google AdWords?

Google AdWords jest stworzonym przez Google specjalnym systemem reklamowym, który aktualnie zdominował rynek reklamy w Internecie zarówno w Polsce jak i na świecie. Najistotniejszą zaletą reklamy Google jest możliwość kierowania komunikatu reklamowego bezpośrednio do tych użytkowników sieci, którzy mogą być zainteresowani właśnie naszym produktem. Ponadto Google AdWords umożliwia nam rozliczanie na zasadzie Cost Per Click (koszt za kliknięcie). Oznacza to, że płacimy tylko za te wyświetlenia reklamy, które zostały „kliknięte” przez zainteresowanych użytkowników! Poniżej prezentujemy 3 narzędzia Google Adwords - reklamę w wyszukiwarce, sieć kontekstową oraz remarketing.

Reklama w wyszukiwarce Google polega na wyświetlaniu płatnych linków do strony WWW tuż nad resztą wyników wyszukiwania. Dzięki tej możliwości nie musimy wiązać się długoterminową umową z dbającą o nasze wyniki w wyszukiwarce firmą pozycjonerską. Natomiast dzięki samej reklamie, możemy błyskawicznie dotrzeć do tych użytkowników Internetu, którzy szukają naszego produktu.

Oto przykład realizowanej przez agencję interaktywną 4Faces kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google, na zlecenie sieci sklepów dziecięcych „Rampers”.

Reklama adresowana była bezpośrednio do osób, które szukały w wyszukiwarce produktów lub sklepów dziecięcych w miastach, w których znajdują się sklepy tej firmy.

Sieci kontekstowe umożliwiają nam wyświetlanie graficznych, dynamicznych lub tekstowych formatów reklamowych. Sieć kontekstowa Google jest zbudowaną z ponad miliona witryn internetowych siecią partnerską. W ramach tej sieci możemy wyświetlać komunikaty reklamowe pod kątem treści strony WWW, na której ma widnieć przekaz. Na przykład w przypadku firmy Rampers, reklama była wyświetlana na forach dotyczących macierzyństwa, na portalach poświęconych młodym rodzicom, dzieciom itp.

Zalety reklamy kontekstowej:

  • dotarcie z treścią przekazu reklamowego do użytkowników zainteresowanych powiązanymi tematami
  • możliwość bieżącej modyfikacji treści przekazu reklamowego
  • prezentacja reklamy w konkretnym języku dla określonej lokalizacji geograficznej
  • kontrolowanie pór emisji oraz czasu jej trwania
  • selekcja serwisów, na których ma być prezentowana reklama
  • pełna kontrola kosztów
  • korzystny model rozliczania (PPC)
  • możliwość mierzenia konwersji

W celu przeprowadzenia kampanii Google AdWords , agencja musi opracować strategię która zarysuje nam w jaki sposób wyreklamować dany biznes w sieci. W tym celu, niezbędne są dla nas określone informacje od klienta, które można nam przekazać w briefie wstępnym znajdującym się na dole tej strony WWW. Po wypełnieniu briefu, nasz konsultant skontaktuje się z Tobą telefonicznie bądź mailowo w celu przeprowadzenia analizy Twojego zapotrzebowania na reklamę Google AdWords.

Reklama w wyszukiwarce - przykład

Reklama w wyszukiwarce

Sieci kontekstowe - przykład

Sieci kontekstowe

Remarketing - przykład

Remarketing


Co nam to daje ?

Google AdWords pozwala na zwiększenie sprzedaży, zapewnia efektywną promocję oraz daje możliwość analizy i pełnej kontroli nad przebiegiem kampanii i jej kosztami. Google AdWords daje gwarancję emisji i widoczności przekazu reklamowego i nie wymaga długotrwałego czekania na wyniki: reklama wyświetlana jest zaraz po uruchomieniu kampanii i przynosi wymierne, niemal natychmiastowe efekty – pierwsze kliknięcia w reklamę pojawiają się już po kilku godzinach od startu kampanii.
Dzięki narzędziu analitycznemu Google mamy pełny dostęp do statystyk reklamy a zatem także możliwość dokładnej analizy przebiegu i wyników podjętych działań marketingowych.


Ile to kosztuje?

Na opłatę za przeprowadzenie kampanii Google AdWords składają się:
  • opłata za medium (Google – w modelu CPC – czyli płatność za kliknięcie – sam decydujesz jaką kwotę chciałbyś zainwestować); przeciętna kampania miesięczna kosztuje pomiędzy 500 a 5 000 zł
  • wynagrodzenie agencji za przygotowanie strategii reklamowej Google AdWords oraz przeprowadzenie kampanii; koszt opracowania strategii wynosi ok. 100 - 400 zł, koszt przeprowadzenia kampanii to 20 % budżetu reklamowego


Zlecenie przeprowadzenia kampanii Google AdWords

W celu przeprowadzenia kampanii Google AdWords agencja musi opracować strategię, która zarysuje nam w jaki sposób wyreklamować dany biznes w sieci. W tym celu, niezbędne są dla nas określone informacje od Klienta, które można nam przekazać w briefie wstępnym znajdującym się na dole tej strony WWW. Po wypełnieniu briefu, nasz konsultant skontaktuje się z Tobą telefonicznie bądź mailowo w celu przeprowadzenia analizy Twojego zapotrzebowania na reklamę Google AdWords.

Zobacz również

TOP